Copyright 2017 | Created with WebWave
ADRES
MENU
Biopolinex Sp. z o. o. jest firmą której działania są związane z energooszczędnością, racjonalnym wykorzystaniem energii zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju oraz inwestycjami w odnawialne źródła energii
O FIRMIE
FORMULARZ KONTAKTOWY
Firma Biopolinex zarejestrowana jest w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem 0000345851;
REGON: 060566982; NIP: 9462595328; kapitał zakładowy: 100 000,00 PLN opłacony w całości.
Na początku lipca, na terenie stoczni w Rydze (Łotwa) przeprowadzone zostały, pierwsze w świecie,testy instalacji oczyszczania spalin
z okrętowych silników diesla, z wykorzystaniem hybrydowego układu składającego się z akceleratora dostarczonego przez Instytut Fraunhofera (Niemcy) oraz scrubbera, wykonanego, na podstawie danych i wytycznych Instytutu Chemii i Techniki Jądrowej ,przez Biopolinex Sp. z o.o.
Testy skuteczności instalacji, będące jednym z kluczowych etapów w realizacji międzynarodowego projektu H2020 ARIES („Opracowanie hybrydowego systemu wykorzystującego akcelerator szybkich elektronów do oczyszczania gazów wydechowych w silnikach wysokoprężnych stosowanych w statkach morskich.” prowadzone były przy współpracy instytucji z trzech państw: Polski (Instytut Chemii i Techniki Jądrowej oraz Biopolinex, Niemiec (Instytut Fraunhofera) i Łotwy (Politechnika w Rydze) a koordynowane przez CERN Szwajcaria.
Pomimo trudnych warunków pracy i napiętych terminów projekt okazał się ogromnym sukcesem. Od razu po uruchomieniu instalacja pilotowa pracowała poprawnie pozwalając na uzyskanie wysokiego stopnia usunięcia zanieczyszczeń. Udowodniło to możliwość integracji akceleratora z absorberem w warunkach rzeczywistych. Uzyskane wyniki posłużą do przygotowania następnego etapu prac wdrożeniowych technologii hybrydowej – budowy instalacji pilotowej na pokładzie statku.
Wdrożone w praktyce rozwiązanie jest wynikiem prac prowadzonych w IChTJ w ramach projektu finansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju - Tango 2 “Plazmowa technologia usuwania tlenków azotu z gazów spalinowych” i jest chronione przez polskie oraz europejskie zgłoszenie patentowe.