Copyright 2017 | Created with WebWave
ADRES
MENU
Biopolinex Sp. z o. o. jest firmą której działania są związane z energooszczędnością, racjonalnym wykorzystaniem energii zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju oraz inwestycjami w odnawialne źródła energii
O FIRMIE
FORMULARZ KONTAKTOWY
Firma Biopolinex zarejestrowana jest w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem 0000345851;
REGON: 060566982; NIP: 9462595328; kapitał zakładowy: 100 000,00 PLN opłacony w całości.
GALERIA
RUSZYŁ PROJEKT HERTIS
Biopolinex, w ramach programu Horizon 2020 (Call: H2020-MG-2018-2019-2020, 2018-2020 Mobility for Growth), rozpoczął przygotowania do realizacji projektu “Hybrydowa technologia oczyszczania gazów wylotowych jako modernizacja technologii transportu międzynarodowego”. Projekt ten jest naturalną kontynuacją działań w ramach rozpoczętego wcześniej i realizowanego przez międzynarodowe konsorcjum, projektu ARIES. a technologia hybrydowego oczyszczania spalin została udowodniona eksperymentalnie w laboratorium ICHTJ.Zespół, który odpowiedzialny będzie za realizację projektu utworzony został przez konsorcjum 11 partnerów,z 7 krajów, reprezentujących uniwersytety, instytuty technologiczne oraz przemysł, w pełni zaangażowane od samego początku w generowanie komplementarnej wiedzy specjalistycznej, współpracy interdyscyplinarnej oraz szerokie dzielenie się wiedzą.
W skład konsorcjum projektowego wchodzą:
1. Rigas Tehniska Universitate / Łotwa
2. Instytut Chemii i Techniki Jądrowej / Polska
3. European Organization for Nuclear Research / Szwajcaria
4. Fraunhofer Gesellschaft zur Foerderung der Angewandten Forschung E.V. / Niemcy
5. Remontowa Shiprepair Yard S.A. / Polska
6. ABS Europe Ltd. / Wielka Brytania
7. Biopolinex Sp. z o.o. / Polska
8. Stiftinga Vestlandsforsking / Norwegia
9. KPMG Baltics / Łotwa
10. Grimaldi Euromed SPA / Włochy
11. Ecospray Technologies S.R.L. / Włochy
Celem HERTIS jest opracowanie i zademonstrowanie nowatorskiej technologii hybrydowego oczyszczania gazów spalinowych, dzięki czemu europejska społeczność morska i akceleratorowa otrzyma bardzo potrzebne innowacyjne, opłacalne rozwiązanie modernizacyjne, które znacznie poprawiłoby ekologiczność istniejących flot, znaczne zmniejszenie emisji NOx, SOx i PM.
Firma Biopolinex, we współpracy z KPMG Łotwa, jako liderem, w ramach Pakietu Roboczego nr 4 projektu HERTIS, odpowiedzialna będzie za analizę ekonomicznej wykonalności instalacji oraz opłacalności jej eksploatacji.
Obecnie prawie wszystkie średnio- i niskoobrotowe morskie silniki wysokoprężne napędzane są ciężkim olejem opałowym o wysokiej zawartości siarki, co nieuchronnie prowadzi do powstania trzech głównych zanieczyszczeń: tlenków azotu - NOx, tlenków siarki - SOx i cząstek stałych - PM.
Z treści raportu opublikowanego w czasopiśmie UK’s Guardian wynika, że tylko jeden z największych funkcjonujących kontenerowców emituje tyle samo spalin co 50 milionów samochodów łącznie. Idąc tym tropem można więc wysunąć śmiałe stwierdzenie, iż 15 największych statków świata emituje taką ilość tlenku azotu i tlenku siarki, jaką razem wytwarza aż 760 milionów aut.
Transport morski odpowiada za 18 do 30 procent światowego zanieczyszczenia tlenkami azotu i przyczynia się w 9% do ogólnego zanieczyszczenia tlenkami siarki. Jest to tym bardziej niebezpieczne, że statki często pływają wzdłuż brzegów, a 70 procent emisji zanieczyszczeń odbywa się nie dalej, niż 400 kilometrów od lądu.
85 procent tego zanieczyszczenia dotyczy tylko Półkuli Północnej.
James Covert z Uniwersytetu w Delawere oblicza, że w wyniku zanieczyszczeń emitowanych przez statki, na świecie umiera około 64 tys. ludzi, z czego 27 tys. w Europie.
Obecne rozwiązania technologiczne w celu obniżenia poziomów emisji nie wystarczą, aby sprostać transformacyjnym wyzwaniom w sposób innowacyjny i opłacalny.
W ramach projektu HERTIS opracowana zostanie nowatorska technologia hybrydowa oparta na koncepcji łączenia dwóch metod oczyszczania gazów spalinowych: napromieniowania za pomocą akceleratora wiązki elektronów, a następnie oczyszczania przez ulepszone proces płukania.
Ta innowacyjna, hybrydowa technologia oczyszczania gazów spalinowych będzie jednocześnie rozwiązaniem dla problemu emisji SOx, NOx
i PM w jednym procesie technologicznym, który będzie kosztował mniej, niż w przypadku korzystania z paliw o niskiej zawartości siarki lub stosowania konwencjonalnych scrubberów.
O PROJEKCIE
„Hybrydowa technologia oczyszczania gazów wylotowych jako modernizacja technologii transportu międzynarodowego”
HERTIS
Hybrydowa technologia modernizacji oczyszczania spalin w transporcie międzynarodowym
• Przedmiotem projektu jest opracowanie kompaktowej, bezpiecznej i mobilnej jednostki do hybrydowego oczyszczania spalin, która łączy akcelerator wiązki elektronów z ulepszoną technologią płukania
• System hybrydowy zainstalowany zostanie na statku i przetestowany zarówno podczas podróży morskiej, jak i podczas manewrowanie
w portach - demonstracja technologii w odpowiednim środowisku (TRL6)
• Nowa technologia pozwoli osiągnąć redukcję SOx ≤ 6 g / kWh jako SO2 i NOx ≤ 1,96 g / kWh jako NO2 - a zatem przekroczenie najbardziej rygorystycznych aktualnych wymagań legislacyjnych. Emisja PM nie powinna przekraczać 0,20 g / kWh.
Celem projektu HERTIS jest opracowanie, zademonstrowanie i zatwierdzenie nowej technologii modernizacji hybrydowego oczyszczania spalin, udostępnienie europejskiej społeczności morskiej bardzo potrzebnego innowacyjnego, opłacalnego rozwiązania, które znacznie poprawiłoby efektywność w zakresie ochrony środowiska przez eksploatowane floty, znacznie zmniejszając emisje NOx, SOx, PM i LZO (w tym WWA).
W związku z przystąpieniem do realizacji projektu HERTIS lider projektu przygotował ulotkę informacyjną, która zawiera zbiór podstawowych informacji na temat nowej technologii.
Technologia określana akronimem HERTIS to nowa, hybrydowa technologia modernizacji oczyszczania spalin w morskim transporcie międzynarodowym.Jest to pierwsze w historii zastosowanie technologii akcelaracyjnej na statku morskim.
Działania innowacyjne w ramach tematu LC-MG-1-8-2019, programu Horyzont 2020 - Mobilność na rzecz wzrostu:
• rozwiązanie jednego z najpilniejszych problemów branży transportowej - jej emisje morskie na dużą skalę,
• pojedyncza i opłacalna technologia, która jednocześnie pozwala wyeliminować SOx, NOx, pyły PM oraz lotne związki organiczne obecne
w gazach spalinowych statku,
• skuteczność technologii została niedawno potwierdzona w ramach projektu ARIES Proof of the Concept,
• wsparcie dla europejskiego sektora morskiego w odzyskaniu przewagi konkurencyjnej i zwiększanie wpływu na handel morski w skali globalnej
HERTIS łączy określone laboratoria naukowe Europy Zachodniej z dynamicznym przemysłem morskim Europy Południowej i prężnie działającymi instytutami badawczymi Europy Północno-Wschodniej.To bezprecedensowe, prawdziwie europejskie, ponadnarodowe
i multidyscyplinarne przedsięwzięcie, łączące wspólnoty morskie i producentów akceleratorów cząstek w ramach badań naukowych:
• wspólne przedsięwzięcie 12 partnerów z 8 krajów europejskich,
• wiodące światowe organizacje badawcze - CERN i Fraunhofer FEP w silnym ogólnoeuropejskim partnerstwie z INCT, Politechniką w Rydze
i Uniwersytetem w Tartu,
• główni gracze branży żeglugowej - Grimaldi Group, American Bureau of Shipping, holding Remontowa i Ecospray
• wykonalność ekonomiczna i uzasadnienie biznesowe zostaną bezstronnie ocenione przez wiodącego eksperta biznesowego KPMG wspieranego przez Biopolinex
• ekspertyzy i obiektywna ocena wpływu na środowisko są zapewnione przez Western Norway Research Instytut
• wspierane przez kluczowych interesariuszy: społeczności TIARA i ARIES, EC, IT CG oraz producentów scrubberów
Podstawowe informacje o projekcie:
Całkowity budżet na 4 lata: 6 131 418 EUR
Wnioskowany wkład UE: 5 027 620 EUR
Wsparcie branżowe: 486 275 EUR
Współfinansowanie Fraunhofer FEP i INCT: 633 865 EUR